Ο Μάρτιος άλλαξε την πνοή του ανέμου που φυσούσε στο Δήμο Λαγκαδά και από την πολεμική κατάσταση που επικρατούσε στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο περάσαμε σε μια κατάσταση εκεχειρίας με χαρακτηριστικά σύμπνοιας και συγκατάβασης.
Η συνεδρίαση χαρακτηρίστηκε
κατεπείγουσα λόγω των ασφυκτικών χρονικών ορίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την κατάθεση του πίνακα προγραμματισμού των απαιτούμενων προσλήψεων προσωπικού για το Δήμο Λαγκαδά, η οποία εκπνέει στις 3 Μαρτίου. Οι συμβάσεις για την πρόσληψη προσωπικού που προτάθηκαν για ψήφιση, εκπονήθηκαν με γνώμονα τις περσινές συμβάσεις τις οποίες είχαν συνάψει οι πρώην Καποδιστριακοί Δήμοι. Οι εισηγήσεις αφορούσαν 9 συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου ορισμένου χρόνου (3 Οδηγοί Λεωφορείου, 6 Εργάτες Κήπου) και 18 συμβάσεις μίσθωσης έργου από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.Η συγχώνευση των Σχολικών Επιτροπών και η σύσταση νέων ενιαίων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ψηφίστηκαν ομόφωνα από το Σώμα, εκτός από τον επικεφαλή της παράταξης ΄΄Λαϊκή Συσπείρωση΄΄ ο οποίος εξέφρασε την πολιτική του θέση η οποία είναι αντίθετη προς κάθε είδους συγχωνεύσεις και οποιαδήποτε μορφή ελαστικής εργασίας ή ορισμένου χρόνου. Στη συνέχεια ορίστηκαν τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων για την Α’βάθμια και Β’ βάθμια επιτροπή, με Προέδρους τον κ. Πελίτη Άγγελο και την κ. Κοτσώνη Ελισάβετ αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι στις επιτροπές εκτός από Δημοτικούς Συμβούλους της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης, συμμετέχουν διευθυντές σχολείων, πρόεδροι σχολικών επιτροπών, εκπρόσωποι των μαθητών για τη Β’βάθμια και πολίτες.
Εκτός των θεμάτων της ημερησίας διάταξης, ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε το Σώμα για τα αποτελέσματα των επαφών του στην Αθήνα , με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που αφορούσαν στην κατάργηση σχολικών μονάδων του Δήμου Λαγκαδά. Αναφέρθηκε στη σύγχυση που προκλήθηκε από την αποστολή εσφαλμένων στοιχείων που εμφάνιζαν τα σχολεία του Καβαλλαρίου και του Ηρακλείου χωρίς μαθητές ενώ απασχολούσαν από δύο εκπαιδευτικούς αντίστοιχα. Πρόθεση του Υπουργείου που παραμένει σε εκκρεμότητα, είναι η συγχώνευση του Δημοτικού Σχολείου Λευκοχωρίου, και του Γυμνασίου Ασκού. Επεσήμανε για μια ακόμη φορά ότι η θέση και η προσπάθεια της Διοίκησης είναι να μην επιτρέψει το κλείσιμο κανενός σχολείου στο Δήμο Λαγκαδά. Επίσης, γνωστοποίησε στο Δημοτικό Συμβούλιο την προώθηση αιτημάτων, στην Υφυπουργό κ. Χριστοφιλοπούλου για την κατασκευή γυμνασίου στη Δημοτική Ενότητα Λαγυνών και, στον Υφυπουργό κ. Πανάρετο για τη μεταφορά σχολής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης(ΑΕΙ ή ΤΕΙ) στο χώρο του πρώην στρατοπέδου ΄΄ΜΠΑΡΕΤΗ΄΄, που θα δώσει ώθηση και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της περιοχής.
Ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου υπήρξε και για τις επαφές του Δημάρχου με κλιμάκιο του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) και εκπροσώπους του ΚΤΕΛ για την επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε όλη τη γεωγραφική επικράτεια του Δήμου και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.. Επιδίωξη της διοίκησης, ανεξάρτητα από τα συμφέροντα των δύο εταιριών, είναι η μετακίνηση όλων των δημοτών σε προορισμούς εντός του Δήμου να γίνεται με το ίδιο χαμηλό αντίτιμο εισιτηρίου χωρίς να υπάρχει διαχωρισμός.
Τέλος, συλλυπήθηκε δημοτικό σύμβουλο της παράταξης του για την απώλεια προσφιλούς συγγενικού του προσώπου και συνεχάρη έναν άλλο δημοτικό του σύμβουλο για τη βράβευση της εταιρίας του ως την καλύτερη ποιοτικά επιχείρηση στην κατηγορία της σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Οι εντάσεις και οι αντιπαραθέσεις της προηγούμενης συνεδρίασης έδωσαν τη θέση τους στη γαλήνη και στη σύμπλευση. Παρατηρήθηκαν μόνο ορισμένες προστριβές μικρού βεληνεκούς οι οποίες ως γνωστόν είναι για να διατηρούν ανέπαφη τη φυσιογνωμία της μάχης. Η διένεξη μεταξύ του αντιπροέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και του προέδρου της δημοτικής ενότητας Ασσήρου διευθετήθηκε κατόπιν συναντήσεως των δύο ανδρών με την παροχή διευκρινίσεων και την από κοινού ανάκληση των φραστικών τους αντεγκλήσεων. Επίσης, Δημοτικός Σύμβουλος της συμπολίτευσης ζήτησε δημόσια συγγνώμη για την επίθεση κατά την προηγούμενη συνεδρίαση σε δημοτικό σύμβουλο της αντιπολίτευσης, γεγονός που υποδηλώνει εκτός από τη γενναιότητα της πράξης άνθρωπο με εντιμότητα και ήθος.
Τελευταίο τέθηκε το θέμα ανώνυμης ανάρτησης σε ιστολόγιο(Blog), που επικρίνει αρνητικά την εξυπηρέτηση και το επίπεδο μόρφωσης ορισμένων αντιδημάρχων του Δήμου Λαγκαδά. Ο κ. Δήμαρχος τοποθετήθηκε αναφέροντας ότι δεν ασχολείται με ανώνυμα δημοσιεύματα και επιστολές ενώ τόσο αντιδήμαρχοι όσο και δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης αφενός καταδίκασαν το γεγονός αφετέρου υπερασπίστηκαν το επίπεδο των γνώσεών τους.
Το άρθρο 14§1 του Συντάγματος, κατοχυρώνει την ελευθερία της έκφρασης σε εσωτερικό συνταγματικό επίπεδο, ενώ το άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ, ν.δ. 53/1974), κατοχυρώνει την ελευθερία της έκφρασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Βέβαια, τα δικαιώματα αυτά δεν είναι απεριόριστα
και η προσβολή της προσωπικότητας, της τιμής και της υπόληψης ενός ατόμου προστατεύονται τόσο από τον Αστικό όσο και από τον Ποινικό Κώδικα. Δεν αποτελούν όμως άδικη πράξη οι δυσμενείς κρίσεις και οι δυσμενείς εκφράσεις για αντικείμενα και εκδηλώσεις που ανάγονται στον κύκλο της εκτέλεσης νόμιμων καθηκόντων και στην άσκηση νόμιμης εξουσίας.
Οι Αντιδήμαρχοι όπως και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, είναι δημόσια πρόσωπα και σαφώς θα γίνονται αποδέκτες ευμενών ή δυσμενών κρίσεων. Αυτό θα πρέπει να αποτελεί το τελευταίο θέμα της ατζέντας τους. Οι πολίτες του Λαγκαδά έχουν κρίση και ξέρουν να αξιολογούν τα δημοσιεύματα. Ένα θεσμικό πρόσωπο δεν κρίνεται από το επίπεδο της εκπαίδευσης που έχει λάβει και την επαγγελματική ή κοινωνική του μόρφωση , αλλά από τα αποτελέσματα των έργων, των πολιτικών, των παρεμβάσεων, των διεκδικήσεων και το αντίκτυπο που θα έχουν αυτά αφενός στην επίλυση των προβλημάτων αφετέρου στο κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό επίπεδο των δημοτών. Άλλωστε, για να μην ξεχνιόμαστε, αυτό είναι και το κριτήριο με το οποίο τους έχει εκλέξει ο λαός και αυτό θα πρέπει πρωτίστως να τους απασχολεί. Να τον ΄΄υπηρετήσουν΄΄ αποτελεσματικότερα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Δημήτρης Καβαρλής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου