«Προεκλογικά στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 2009 ο πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου, είχε δηλώσει ότι "σε ό,τι αφορά τον ΟΤΕ, θα είμαστε σε μια διαδικασία διαπραγμάτευσης με την Deutsche Telekom, ώστε να μπορέσουμε να δούμε πώς θα έχει και πάλι το ελληνικό Δημόσιο ουσιαστικό λόγο σε αυτή την τόσο σημαντική επιχείρηση".
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου η κυβέρνηση σκέφτεται, στο πλαίσιο του σχεδίου των αποκρατικοποιήσεων των 50 δισ, να ασκήσει το δικαίωμα που της παρέχει η συμφωνία με την Deutsche Telekom (DΤ) για να πουλήσει το 10% των μετοχών του ΟΤΕ. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο θα χαθεί το δικαίωμα να έχει το δημόσιο λόγο στην επιλογή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας. Επίσης, αν το ποσοστό του Δημοσίου πέσει κάτω του 20%, τότε η DΤ έχει το δικαίωμα να παραβιάσει τον όρο της "μη αύξησης ποσοστού" που προβλέπει η συμφωνία και ο οποίος απαγορεύει στην DT να αγοράζει μετοχές μέσα από την αγορά αν δεν υπάρχει συναίνεση του ελληνικού Δημοσίου.
Μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010 το Δημόσιο είχε το δικαίωμα να πωλήσει μέρος ή και όλο το ποσοστό του με υπερτίμημα 20% πάνω από τη μεσοσταθμική τιμή των τελευταίων 20 συνεδριάσεων. Από 1-1-2010 και μέχρι τέλους του έτους το δικαίωμα του υπερτίμηματος έχει μειωθεί στο 15%.
Ερωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Υπάρχει σχετική μελέτη που να αποδεικνύει ότι τα έσοδα από την πώληση των μετοχών μιας κερδοφόρας εταιρείας - σε περίοδο όπου η χρηματιστηριακή τους αξία είναι έντονα υποτιμημένη - θα είναι περισσότερο επωφελής για το δημόσιο από την μεσοπρόθεσμη εκμετάλλευση τους;
Για ποιο λόγο η πώληση δεν πραγματοποιήθηκε μέχρι τον Νοέμβριο του 2010 με αποτέλεσμα να χάσει το Δημόσιο 5% του δικαιώματος του υπερτιμήματος; Ποιο είναι το ύψος της ζημιάς που προκύπτει για το Δημόσιο από την απώλεια αυτού του 5%;»
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου η κυβέρνηση σκέφτεται, στο πλαίσιο του σχεδίου των αποκρατικοποιήσεων των 50 δισ, να ασκήσει το δικαίωμα που της παρέχει η συμφωνία με την Deutsche Telekom (DΤ) για να πουλήσει το 10% των μετοχών του ΟΤΕ. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο θα χαθεί το δικαίωμα να έχει το δημόσιο λόγο στην επιλογή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας. Επίσης, αν το ποσοστό του Δημοσίου πέσει κάτω του 20%, τότε η DΤ έχει το δικαίωμα να παραβιάσει τον όρο της "μη αύξησης ποσοστού" που προβλέπει η συμφωνία και ο οποίος απαγορεύει στην DT να αγοράζει μετοχές μέσα από την αγορά αν δεν υπάρχει συναίνεση του ελληνικού Δημοσίου.
Μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010 το Δημόσιο είχε το δικαίωμα να πωλήσει μέρος ή και όλο το ποσοστό του με υπερτίμημα 20% πάνω από τη μεσοσταθμική τιμή των τελευταίων 20 συνεδριάσεων. Από 1-1-2010 και μέχρι τέλους του έτους το δικαίωμα του υπερτίμηματος έχει μειωθεί στο 15%.
Ερωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Υπάρχει σχετική μελέτη που να αποδεικνύει ότι τα έσοδα από την πώληση των μετοχών μιας κερδοφόρας εταιρείας - σε περίοδο όπου η χρηματιστηριακή τους αξία είναι έντονα υποτιμημένη - θα είναι περισσότερο επωφελής για το δημόσιο από την μεσοπρόθεσμη εκμετάλλευση τους;
Για ποιο λόγο η πώληση δεν πραγματοποιήθηκε μέχρι τον Νοέμβριο του 2010 με αποτέλεσμα να χάσει το Δημόσιο 5% του δικαιώματος του υπερτιμήματος; Ποιο είναι το ύψος της ζημιάς που προκύπτει για το Δημόσιο από την απώλεια αυτού του 5%;»
ΠΗΓΗ:eklogika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου